Simba Onderzoek

REFLECTIE 65 Vanaf midden september 2018 ben ik be- gonnen aan blok 4 op academie Artemis. In dit blok heb ik een campagne gemaakt voor het bedrijf Simba Matrassen. Dit blok heb ik verdeeld in 3 fases: onderzoek, con- ceptontwikkeling en conceptuitwerking. ONDERZOEK Fase 1: het onderzoek is een online on- derzoek naar het bedrijf. Zelf vond ik dit onderzoek te oppervlakkig. Daardoor heb ik besloten om een hoger doel te stellen en een marketingonderzoek op te stellen onder leiding van Steef Kamper (Bedrijfs- kunde MER student). Omdat een marketingonderzoek een taai- ere stof heeft dan de lessen die ik normaal krijg vond ik dit wel erg lastig. Maar ik was erg gemotiveerd om het af te maken waardoor het uiteindelijk lukte. Door dit onderzoek vond ik het wel makkelijker om een concept te verzinnen, en kreeg ik meer zelfvertrouwen in mijn ideeën voor het bedrijf. Voor de volgende keer zou ik het wel fijn vinden als een docent het marketingon- derzoek zou kunnen nakijken. CONCEPTONTWIKKELING Fase 2: is het ontwikkelen van een concept om het bedrijfsresultaat te verbeteren. Zoals al eerder vermeld had ik in het begin moeite bij het maken van een concept, wat beter ging toen ik met mijn marke- tingonderzoek bezig was. Op het moment dat ik een idee had verliep de rest van de conceptontwikkeling erg soepel. Ik had een duidelijk idee en voelde me hier ook erg zeker over. Met verschillende docenten heb ik het concept nog meer kunnen bij- schaven tot een duidelijke vorm. Ik miste de creativiteit helaas wel een beetje in het concept, juist omdat het zo duidelijk was miste er een abstractheid die ik wel graag gebruik in mijn werk. Een volgende keer zou ik dit anders aan willen pakken.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5