Simba Onderzoek
21 CONCEPT PROCES In dit hoofdstuk worden de handelingen van het concept besproken en het hele concept uitgeschreven. Het concept wordt ‘mens wat ben je moe’ genoemd. Ik ga een campagne maken voor het be- drijf Simba matrassen met als uitgangs- punt dat het bedrijf meer opvalt tussen de concurrenten. Dit ga ik doen door een draai van 180 graden te geven aan hun huidige uitingen. De storytelling van de campagne kan ver- deeld worden in 5 categoriën: de engage- ments factor, narratieve factor, interac- tieve factor, beeldende factor en tekstuele factor. ENGAGEMENTS FACTOR Het doel van de campagne is dat de doel- groep (eigenlijk iedereen dus) bewuster wordt van het belang van een goede nacht- rust op een luchtige wijze. Op deze manier krijgt de consument een vertrouwd gevoel bij Simba, want Simba geeft om zijn klan- ten. NARRATIEVE FACTOR Elk verhaal heeft een conflict, held en vijand. Bij deze campagne is het conflict de mensheid die er niet van bewust is wat slecht slapen met je doet. De held is Sim- ba, die mensen er bewust van wil maken. En de (onopvallende) vijanden zijn hier de matrassenbedrijven die alleen denken aan het product en niet het grote effect van de kwaliteit van het product op consumenten. INTERACTIEVE FACTOR Nu weten we het doel en het verhaal van de campagne. Maar hoe gaan we het over- brengen aan de consumenten? Allereerst worden de consumenten in het verhaal getrokken met de campagnevideo die te vinden is op televisie, en daarnaast ook als advertenties op youtube, facebook en instagram. Om dit effect te versterken komen er pos- ters door de steden van Nederland heen die het beeld van de video herhalen op een meer humoristische manier. De derde stap is om het tekstueel in een interieurblad te adverteren. Met deze stap wordt het proces al meer gefilterd naar een doelgroep, namelijk de rijkere klasse met een vrijwel jongere leeftijd. De laatste stap is natuurlijk om de website aan te passen aan de campagne, en deze te koppelen aan het product dat Simba levert.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5