Simba Onderzoek

18 ADVIES In dit hoofdstuk ga ik mijn advies aan Simba formuleren door middel van de conclusie van mijn resultaten. Uit dit advies ga ik een concept vormen. Mijn advies aan Simba is om een draai van 180 graden te maken. In plaats van in- novatief en technologisch zou Simba juist vriendelijk en menselijk moeten werken. Simba zou minder focus moeten leggen op het product en meer om het gevoel dat je krijgt bij lekker slapen. Daarnaast zou een campagne tegen slaaptekort goed werken voor het merk, zo ligt de aandacht minder bij hoe geweldig het matras is en meer bij dat het merk een goede nachtrust belang- rijk vindt. Kijk naar de campagne van het automerk Opel, waarbij ze het licht zetten op vrouwelijke autoverkopers. In de cam- pagne vertellen ze dat 50% van de kopers van auto’s vrouw zijn, maar er nauwelijks vrouwelijke verkopers staan. Met deze campagne promoten zij niet de auto’s, maar juist de transparantie en collectivi- teit van het bedrijf.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5