Simba Onderzoek

12 THEORETISCH KADER In het theoretisch kader wordt de theorie beschreven die nodig is om een praktijkpro- bleem op te lossen. Hierbij wordt het onderzoeksonderwerp vanuit verschillende theorie- ën en invalshoeken bekeken. De onderzoeksvragen worden hier onderbouwt en kernbe- grippen worden gedefinieerd aan de hand van theorie (Taalwinkel, 2018). SUCCES Succes is een gunstige afloop of resultaat (Encyclo). MARKETINGSTRATEGIE Een marketingstrategie is een lange ter- mijn plan van een bedrijf. Dit plan focust zich op de organisatie en haar omgeving. Hiervoor wordt de organisatie geanaly- seerd om de strategie te formuleren (stra- tegischmarketingplan, 2018). WARMTE/VRIENDELIJKHEID De warmte waar wij nu over spreken is het positieve, milde gevoel dat je krijgt bij een bepaalde ervaring met bijvoorbeeld je geliefde of familie. Deze warmte kan ook gebruikt worden in advertising. Hierbij moet de marketing de consument aan- spreken en een inlevingsvermogen opwek- ken. De theorie van Helson (1964) is dat de marketing nog beter werkt bij de consu- ment als er een emotie aan deze warmte wordt gekoppeld, zoals blijdschap. Zo kan de consument makkelijker een referentie- punt vinden (David A. Aaker, 2012). SLAAP TEKORT Uit verschillende tests blijkt dat slaapte- kort een grote invloed heeft op menselijke prestaties. Andere tests toon- den echter aan dat je prestaties niet ach- teruit gaan, maar dat het een groot effect heeft op menselijke emoties. Maar ze zijn het er allemaal mee eens; slaaptekort heeft gevolgen voor het dagelijks leven (June J. Pilcher and Allen 1. Huffcutt, 1996). RELATIE TUSSEN COMFORT EN SLAAPKWALITEIT Het comfort van een matras heeft veel effect op de slaapkwaliteit en gezondheid. Uit een test kwam de conclusie dat met een zeer zachte matras, of juist een heel harde matras de slaapkwaliteit achteruit ging. Bij deze matrassen werd de slaap korter en minder diep. Wat weer kon lei- den tot slaaptekort (Liming Shen, 2012). GAPEN Slaperigheid, verveling en honger kunnen oorzaken zijn van gapen. Daarnaast is ga- pen ook aanstekelijk. Iemand zien gapen, lezen over gapen en praten over gapen kunnen je al het gevoel geven dat je moet gapen (Jacques Barbizet, 1958)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5