Simba Onderzoek

INLEIDING Om een duidelijk concept te vormen heb ik een marketingonderzoek gedaan naar de on- derdelen die ik belangrijk vind in het merk en de marketing. Dit onderdeel was geen opdracht van Academie Artemis maar heb ik zelf erbij gemaakt. Mijn mening is dat zonder dit onderzoek je nooit een goed concept kunt maken. Simba is een matrassenbedrijf dat is ge- start om een simpel matras te ontwerpen, die voor iedereen geschikt is. Een matras waar alle problemen bij het kopen van een matras verdwijnen. Simba wil uitblinken in hun innovatieve ontwikkelingen, en natuurlijk een goede nachtrust bieden aan iedereen. Ze richten zich vooral op de jongere generaties via social media. Het bedrijf komt uit Engeland en daar is ook het grootste deel van de marketing op gericht. Er zijn op dit moment veel bedrijven die dezelfde service bieden als Simba. De grootste concurrenten van Simba zijn Emma matras, Bruno en Matt sleeps. Deze concurrenten hebben hetzelfde soort matras die in een doos verstuurd kan wor- den en zichzelf opblaast op het moment dat de matras de doos uit komt. Veel van deze bedrijven hebben ook dezelfde look en hetzelfde kleurgebruik. Vooral Emma matras en Bruno zijn bijna exacte kopieën van Simba. AANLEIDING Dit onderzoek is gestart om te kijken of er een concept verzonnen kan worden om het bedrijf meer te laten uitblinken. PROBLEEMSTELLING Het bedrijf heeft veel concurrentie en staat ook erg in de schaduw van deze an- dere bedrijven. Ook is Simba niet gericht op Nederland en daardoor in dit land nog erg onbekend. DOELSTELLING Het doel van dit onderzoek is om de mar- keting van Simba te verbeteren, en het merk zich hierdoor positief te laten on- derscheiden van de concurrenten. HOOFDVRAAG Hoe kan het bedrijf Simba uitblinken in de matrassenmarkt met oogpunt op de mar- keting? ONDERZOEKSVRAAG Welke factoren beïnvloeden het succes van een marketingstrategie op de matras- senmarkt? ADVIESVRAAG Welk marketingconcept kan Simba het best gebruiken? DEELVRAGEN De deelvragen worden opgesteld als on- dersteuning om de onderzoeksvraag te beantwoorden. 1. Hoe omschrijft men succes? 2. Wat is een marketingstrategie? Centraal thema: creatieve marketing. 11

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5