Simba Onderzoek
6 LEEFSTIJLEN De doelgroep van Simba is de kosmopolie- ten en opwaarts mobielen. Simba richt zich echter ook op de ge- maks-georienteerde groep. De kosmopolieten: kritische wereldbur- gers die postmoderne waarden als ont- plooien en beleven integreren met moder- ne waarden als succes, materialisme en genieten. De opwaarts mobielen: de carrièregerichte individualisten met een uitgesproken fas- cinatie voor sociale status, nieuwe techno- logie, risico en spanning. Gemaks-georienteerden: de impulsieve consument die in de eerste plaats streeft naar een onbezorgd, plezierig en comfor- tabel leven. DESTEP De destep factoren bepalen de omgeving van een onderneming. Ecologisch: duurzaamheid Simba is niet bezig met duurzaamheid. De matrassen zijn verpakt in veel plastic. Technologisch: technologisering Simba gebruikt in hun marketing de tech- nologiseringstrend door te laten zien hoe innovatief de matras is. Daarnaast ge- bruikt Simba ook alleen de digitale media. Sociaal-cultureel: socialisering Simba gebruikt in de marketing de soci- alisering, door op het beeld dat ze maken het verbinden van de mens te tonen. Het product zelf heeft verder weinig invloed op socialisering. Economisch: globalisering Simba maakt veel gebruik van globalise- ring. Het merk bestaat nu al in veel ver- schillende landen. Dit gaat extra makkelijk door alleen via de digitale media te com- municeren. Demografisch: vergrijzing Simba is niet bezig met vergrijzing, terwijl het product wel veel eisen vervult voor ouderen.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5