Simba Onderzoek
5 BELOFTEN Rationele belofte: comfortabel bed voor iedereen. Emotionele belofte: een goede nachtrust, en je daardoor overdag beter voelen.. De essentie: een fijn matras leveren die zorgt voor een goede nachtrust. HISTORIE Simba zelf is in 2015 opgericht door Ja- mes Cox. Hij wilde een product maken dat een probleem zou oplossen, een product van waarde voor de consument. James heeft in samenwerking met Andrew Mc- Clements en zijn matrassenbedrijf het Hybride Matras ontworpen. Het bedrijf van Andrew produceerde garen voor andere bedrijven vanaf 1979. En is later begonnen met het maken van hun eigen matrassen. Nu is dat bedrijf onder de naam Simba te vinden. AMBITIES Simba wil een matras maken die geschikt is voor iedereen, maar ook voor overal. Een matras die sexy, simpel en transpa- rant is. Ze willen de blik op de matras- senwereld wijzigen en het kopen van een matras makkelijker maken. De doelen van Simba zijn dan ook om dit verder uit te breiden en de matras overal te kunnen toepassen, zoals bijvoorbeeld vliegtuigbedden en ligbedden. DOELGROEPEN De doelgroep van Simba is de pragma- tische generatie en generatie Y, maar ze verkopen ook veel aan generatie X. Pragmatische generatie: (1971-1985) Levensgeluk, ‘Je eigen ding doen’ en jezelf zijn, zijn de belangrijkste waarden. Generatie Y: (1986-2000) zelfverzekerd- heid, sociaal en creatief zijn, zijn de be- langrijkste waarden. Generatie X: (1956-1970) praktisch zijn en no-nonsense, zijn de belangrijkste waarden.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5